Forskning har länge visat att människor som håller sig till medelhavsdieten visar lägre risk för dödlighet och kroniska sjukdomar. Nu rapporteras det att medelhavsdieten även medför bättre kognitiv funktion samt lägre risk för demens hos äldre.
Det är viktigt att komma ihåg att forskningsresultat alltid är tendenser och inte absoluta fakta. Men visst är det ändå väldigt intressant?

















